St. Lucia en Dominica - Reisverslag uit Dundee, Verenigd Koninkrijk van Cruisevakantietonanniegeannekegeurtmarian - WaarBenJij.nu St. Lucia en Dominica - Reisverslag uit Dundee, Verenigd Koninkrijk van Cruisevakantietonanniegeannekegeurtmarian - WaarBenJij.nu

St. Lucia en Dominica

Door: Marian

17 Februari 2016 | Verenigd Koninkrijk, Dundee

Na een heerlijke nacht geslapen te hebben, en een lekker ontbijtje, hadden we besloten om iets van het eiland te gaan bezichtigen....maar hoe doe je dat....op je eigen houtje of ga je toch iemand aanhouden om ons heerlijk rond te rijden.....en ja hoor, we vonden Ricky. Deze vriendelijke jongeman heeft ons alle mooie plekjes van het eiland laten zien. Te beginnen met een oude kerk, een heeeeuuuullll oude boom van 400 jaar oud, deze boom is vernoemd naar een Nobelprijswinnaar ( ff googlen als je de naam wilt weten) Daarna de bergen ingereden...met hele stijle weggetjes. Ricky hield van praten, dus lulde de oren van onze kop af. Bovenin was een prachtig uitzicht over St. Lucia. Verder een college gezien, hier lopen ze allemaal in uniformen, wat inhoudt dat iedere opleiding een bepaalde kleur kleding draagt. Ricky heeft ons gereden naar de bananenplantage, wij weten nu hoe het komt dat de bananen krom zijn. Deze rondrit heeft 2 uur geduurd, daarna weer terug naar de boot gegaan, waar we in de middag lekker hebben liggen zonnen. Het eten op het schip is fantastisch, dus dat is een heerlijkheid.

Vanmorgen toen we wakker werden, waren we ineens in Dominica.
Na lekker te hebben gesport (Ton, Geurt, Gé en ikzelf), genieten we des te meer van ons heerlijk ontbijt. Gé had zijn wekker gezet om half zeven (tenminste dat dacht hij) hij heeft gewoon vannacht om half twee op de gang gestaan, zijn laptop had de tijd van NL!!!!

Annie en Gé hadden vandaag 2 duikjes geplant, ze hebben genoten, maar niet veel speciale dingen gezien.
De rest van de groep hebben weer een ventje van de weg geplukt, achter het stuur gezet en ons rond laten rijden over het eiland.
Wij wilden persé naar de watervallen, dus dat was voor ons het hoogtepunt van deze tour.

In de middag weer heerlijk liggen zonnen, de officiers hebben voor heerlijke cocktails gezorgd.

Terwijl ik dit aan het tikken ben, ligt de rest bedwelmd op de grond, want Stanka Windos is er ineens weer.

Om 18 uur vanavond hebben wij Dominica verlaten en koers gezet naar Guadeloupe, waar we tijdens ons dagelijks half uurtje sporten 7.00 uur!!!! kunnen genieten van het aanmeren van de Aidadiva.

• 17 Februari 2016 - 08:47

Brenda:

Hahah die ge, zo zo goed bezig met sporten! Dat tijdens een heerlijke vakantie

• 17 Februari 2016 - 09:01

Annie :

Jonge jonge meiden wat een super reis!

• 17 Februari 2016 - 17:03

Chantal & Roy:

hahaha! Wat een hilarisch stukje dat mn vader op de gang stond te wachten om die tijd!
    Sporten tijdens de vakantie... goed bezig !

Geniet met elkaar!!!

Liefs Roy en Chantal

• 18 Februari 2016 - 16:13

Floor:

Vos teveel whisky op met zijn tijd verschil ??
    ziet er allemaal heel mooi uit geniet er van

• 20 Februari 2016 - 08:48

Petra:

Heerlijk hoor, groetjes uit het natte, koude Nederland.